עלינו

Divider

הגישה שלנו
פ.ע.י.מ.ה

Divider

במרכז השקענו חשיבה מעמיקה בפיתוח מודל ייחודי המאפשר ויוצר מוטיבציה אצל הילד וההורים, מודל פעימה מלווה את היחיד ואת המשפחה בכל עשייה ושינוי על מנת להגיע למיטביות ורווחה נפשית

פ. ע. י. מ. ה

Divider

מקורה של יכולת השינוי הוא באינטליגנציה שקשורה ביכולתנו להתאים עצמנו למציאותיות משתנות. היכולת לבצע שינויים קשורה גם באמונה של האדם בעצמו. אצל רובנו קיים הפער בין “הרצוי למצוי” ולכן בכל סיטואציה עלי להבין מה קורה בפועל ומה הייתי רוצה לחזק, לשנות וללמוד מחדש. הדרך לגשר על הפער הזה הוא באמצעות מציאת האיזון דרך בחירה מודעת בפונקציות שיכולות לשרת אותי ואת הסובבים שלי בדרך הטובה ביותר ולא בהכרח באידאל שהייתי מעוניין בו. אם ניקח את הדברים בפרופורציה הנכונה נוכל להציב ציפיות ראליות מעצמי, מהילד שלי, ומבן הזוג שלי. אוכל לגשר על הפער, לעמוד בציפיות ולמלא את התפקיד החדש על הצד הטוב ביותר

כאשר יוצאים לדרך חדשה כמו בתחילת תהליך טיפולי, כללי המציאות לעיתים אינם ברורים לכן יש ליצור בהירות, רצף, בטחון ואמון בסיסי, כך נוכל להפנים את השינוי ולצאת לדרך. יש לדאוג לשפה משותפת ואחידה בין דמויות הסמכות בחייו של הילד( מטפלים-הורים- מורה). שיח פתוח ועקבי מונע מסרים כפולים ומהווה עוגן לצמיחה והתפתחות. במקביל יש להעניק משמעות בזמן אמת, מה שחשוב פה הוא התזמון, על מנת לקשר את ההתנסות לחוויה חיובית יש לתת לכך תוקף מיידי: ראיתי את ההצלחה שלך ושמתי לב אליה. ואף לייצר הזדמנויות כאלו על מנת להעצים את הילד.

במהלך התהליך הטיפולי הילד וההורים רוכשים כלים להתמודדות יומיומית אשר יוכלו לעזור להם גם בעתיד. ישימות היא בעצם היכולת ליישם את הכלים כל הזמן ובכל זמן תוך התייחסות לשלב ההתפתחותי של הילד.  יש לזכור כי קצב ההבשלה שונה מילד לילד ובאחריותנו לעשות את ההתאמה בין הכלים והמטרות לילד.

אחד הדברים המשמעותיים הוא התייחסות לגיל ההתפתחותי של הילד. בשלות היא תהליך טבעי שאינו דורש התערבות ותיקון, ההנחה הבסיסית היא שכל הילדים הבריאים עוברים את אותם השלבים ההתפתחותיים, אולם קצב ההבשלה עשוי להשתנות מילד לילד, ממש כפי שפירות הנמצאים על אותו הענף בעץ אינם מבשילים כולם בו זמנית. ילד אף יכול להיות בשל בתחומים מסוימים, יותר מאשר באחרים , כפי שבינקות ישנם פעוטות המקדימים ללכת אך מתעכבים בדיבור, ולהפך. המושג בשלות מתייחס לארבעה תחומים: קוגניטיבי ,מוטורי, רגשי וחברתי. בכל אחד מתחומים אלו יש לבחון את רמת בשלותו של הילד בהשוואה לטווח הנורמה. לכן עלינו להכיר את הקשרים וההקשרים בסביבתו של הילד, בכדי להעניק לו את הליווי הטוב ביותר מתוך ראיה הוליסטית של עולמו.

התבוננות אקטיבית תביא לטיפול יעיל וממוקד, תעודד דיאלוג ותייצר תקשורת חיובית עם הילד לשנים קדימה. חשוב לאתר ביחד עם הילד את הכוחות המצויים בו, לעקוב אחר תהליכים שעוברים עליו ובאים לידי ביטוי בשינויים במצב הרוח ובהתנהגות. להיות עם היד על הדופק- לראות את הילד ואת הצרכים שלו ולתת לילד תחושה שאנחנו שם. התבוננות אקטיבית מאפשרת התפתחות, התחדשות ותנועה מתמדת.

צוות פעימה

Divider

לירן נוסבאום

מנהלת המרכז

מטפלת רגשית בהבעה ויצירה, בעלת MA בייעוץ חינוכי.

מנחת הורים וקבוצות עם התמחות בהסתגלות לשינויים ומעברים במשפחה.

 


מיטל גולדמן

מנהלת המרכז

מנתחת התנהגות, בעלת MA בלימודי משפחה.

מדריכת הורים עם התמחות בילדים עם הפרעת התנהגות, כישורי חיים ומיומנויות חברתיות.

טופז רוזן

מרפאה בעיסוק

Teacher 03

דניאלה פרוג

מאבחנת MOXO

יעל חנוכה

קלינאית תקשורת

אירנה גולדברג

עו”סית קלינית- play therapy

זהר מינקוביץ

מטפלת בתנועה

שיר עסיס

הוראה מותאמת

דורית דיסקין

תרפיסטית באומנות, מיומנויות חברתיות

ענבר יהל

קלינאית תקשורת

כנרת אור

מטפלת בדרמה 

יובל אלון

עובד סוציאלי קליני, CBT

מיכל גורדון

מטפלת בתנועה

נעמה הראל

מרפאה בעיסוק, מיומנויות חברתיות

מאיה רופא

ייעוץ שינה

 

צורייה הלוי

טיפול באומנות

קרן גולן

עובדת סוציאלית קלינית

ליאת בן-אבי

הוראה מותאמת

ליבי פריד

הוראה מותאמת

מאיה מנדה

קלינאית תקשורת

רחל נחום

עובדת סוציאלית קלינית, מנתחת התנהגות

 ומטפלת משפחתית

לילי עוזיהו

 הוראה מותאמת

Ppeima-center-white-logo
מיטל גולדמן 
מנתחת התנהגות
MA בלימודי משפחה
054-3976288
לירן נוסבאום
מטפלת רגשית בהבעה ויצירה
 MA בייעוץ חינוכי
 050-2204949
גלילה למעלה